Sagaidot 35 gadu jubileju, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs  sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” uzsāka jaunu pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, kas atspoguļo aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā.

2. maijā tika atklāta pirmā izstāde "Pavasaris", kas ietver tādu zīmolu procesa aizkulises kā “Vaidava Ceramics”, “Mammalampa”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Madara Cosmetics”, “Mint” un “Livette’s Wallpaper” muzeja 3. stāva ekspozīcijā "Dizaina process".

Projekta “Dizaina procesi tuvplānā” četras pop-up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”, kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.

Pop-up izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un – pirmoreiz muzeja vēsturē – divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru speciālie projekti.

Paldies Valsts kultūrkapitāla fonds par atbalstu projekta

tapšanā!

Foto:

Elīna Lieltīruma

Elvīra Brinkmane-Druze

Avots: Dekoratīvās māksls un dizaina muzejs