Dizaina raksti

Liepājas mākslas vidusskolas interaktīvais forums “ZELTA GRIEZUMS 2010”

Liepājas mākslas vidusskola rīko ceturto gadskārtējo kultūrizglītojošo interaktīvo forumu ZELTA GRIEZUMS 2010. Vērienīgais pasākums notiek sadarbībā ar LR Kultūras ministriju, biedrību „Kurzemes radošās industrijas attīstības centrs”, Rīgas Doma kora skolas atbalsta biedrību, aģentūru „T. models” un  „EUROSKOR” materiālu atbalstu,  kā arī Liepājas kultūras pārvaldes, Valsts Kultūrkapitāla fonda finansiālo atbalstu. Zelta

Tālāk
Dieter_Rams

10 laba dizaina pazīmes

Foto no: www.fastcodesign.com Dieter Rams On Good Design As A Key Business Advantage Dieter Rams: ten principles for good design http://www.youtube.com/watch?v=o23Fw00vtqQ Dīters Rams un Džonatans Īvs Dīters Rams: 10 laba dizaina pazīmes Labs dizains ir jauns. Tas neatkārto neko zināmu, ne arī pārrada to. Labs dizains ir jauns – tehniskā attīstība dod iespēju

Tālāk
ekodizaina_vieta

Ilgtspējīgas attīstības koncepcija, ilgtspējīgs dizains un ekoinovācija

Sabīne Koklačova (28.10.2011.) Lai labāk izprastu ekodizaina būtību un identificētu tā ietekmes sfēras, ir svarīgi saprast tā teorētisko pamatojumu. Ekodizains ir daļa no ilgtspējīgas attīstības koncepcijas un ekoinovācijas. Ilgtspējīgas attīstības koncepcija mūsdienās ir uzskatāma ne tikai par teoriju, kā visai cilvēcei un arī konkrētai kopienai un sabiedrībai attīstīties, bet galvenokārt

Tālāk

Iepakojuma svarīgākās īpašības un attīstības tendences

Sabīne Koklačova (28.10.2011.) Divu gadsimtu laikā, iepakojuma industrija ir uzplaukusi pateicoties globālās ekonomikas attīstībai. Ilgu laiku iepakojums tika izmantots lai  galvenokārt aizsargātu produkciju, mūsdienās tas noteikti ir daudz sarežģītāk kā jebkad agrāk. Globalizētajā pasaulē, kuras pamatā ir efektīva ražošana un izplatīšanas iespējas, atrodoties tālu no patērētāja, mēs esam palikuši atkarīgi

Tālāk

Dizaina loma iepakojuma ekodizainā, tā funkcijas un attīstības iespējas

Sabīne Koklačova (25.10.2011.) Dizains ir mūžīgais attīstības un mainības spēks. Šeit ir nebeidzams process materiālu, tehniku attīstībā, nerunājot par jaunām dizaina tendencēm un stiliem. Tieksme pēc integrētās ekoloģiskās apzināšanās dizaina praksē kļūst par daļu no nepieciešamības, jo ilgtspējīgas nākotnes veidošana balstās uz tāda ceļa atrašanu, kas apmierinās šī brīža sabiedrības

Tālāk
sabiines2

Dizains un produktu attīstības process no uzņēmēju perspektīvas

Sabīne Koklačova (25.10.2011.) Mūsdienās arvien vairāk tiek runāts par videi draudzīga un ilgtspējīga dizaina nepieciešamību. Turpina palielināties to pozitīvo piemēru skaits, kas norāda uz sakarību starp labu dizainu un uzņēmuma izpildījumu. Tā attīstībai ir nepieciešama starpdisciplināra sadarbība un izpratne par dizaina būtību un tā attīstību produktu veidošanas procesā un ražošanā

Tālāk
copy 2 of ekodizaina_modelis_lv

EKODIZAINS – ceļš uz ilgtspējīgu attīstību

Sabīne Koklačova (17.10.2011.) Līdz šī gadsimta sākumam vissvarīgākais ikviena produkta ražošanas nosacījums bija ekonomiskais izdevīgums. Tagad arvien būtiskāks kļūst jautājums par produkta ietekmi uz vidi, kā arī resursu efektīvāku izmantošanu uzņēmējdarbībā, kuru vieglāk ir realizēt pārzinot ekodizaina principus un stratēģijas. Mainoties sabiedrības domai, pasaules tendencēm un meklējot ceļu uz ilgtspējīgu

Tālāk

EKOLOĢIJA + EKONOMIKA = EKODIZAINS

Ineta Želve Raksts pārpublicēts ar žurnāla KAPITĀLS redakcijas laipnu atļauju.   EKOLOĢIJA + EKONOMIKA = EKODIZAINS ir formula videi draudzīga produkta radīšanai. Ekodizains ir sistemātiska produkta vides prasību izvērtēšana un ievērošana. Šādā veidā produkta piemērotība videi var tikt uzlabota visā tā dzīves cikla laikā. Uzņēmumam ir jāņem vērā ilgtspējīgas ražošanas

Tālāk

Par dažiem izvēles un kvalitātes aspektiem mūsdienu dizaina vērtējumā

Referāta tēzes Edīte Bērziņa 1.    Dizaina kvalitāte kā radoša darba rezultāts un kā ražošanas iespēju atspulgs. Mūsdienu dizaina vērtējumos, kas lasāmi Latvijā izdotajās publikācijās, nereti jūtams izstrādātu un pārdomātu kritēriju trūkums par to, kādi priekšmetiski telpiskās vides objekti un parādības būtu saucami par dizainu, kādi – par mākslu. Netiek ņemtas

Tālāk

Dizains kā konkurētspējas palielinātājs

Dizains kā konkurētspējas elements. Dizains ir viens no Eiropas vislielākajiem resursiem un tas ir ātri kļuvis par pamatelementu novatoriskam un veiksmīgam biznesam. „Eiropas dizaina vadība” (DME- Design Management Europe) ir Eiropeiska iniciatīva pierādīt un veicināt izpratni par labas dizaina vadīšanas prakses komerciālo izdevīgumu uzņēmējdarbībā. „Eiropas dizaina vadība” ir pamatā  „PRO-INNO

Tālāk