GBD 2015 Iesniegto darbu galerija

GD 408 Ieva Riekstiņa, Aija Bigača

Rīgas Tehniskās universitātes gadagrāmata

Pirmās Gadagrāmatas dizains vecākajai augstākā līmeņa mācību iestādei Latvijā – Rīgas Tehniskajai universitātei. Ietērpta ekskluzīvā tumša toņa frakā ar ģeometriskiem lakas rakstiem. Tehniski zaļais lapās mijas ar tīriem, baltiem laukumiem – kā pati RTU, kur stipras tradīcijas līdzdzīvo blakus attīstībai un atvērtībai.

Tālāk

GD 395 Edijs Matulis

ej-min-brauc

Lai veicinātu drošību uz ceļiem, bakalaura darbā izveidota izglītojoša galda spēle “ej-min-brauc”, kas piedāvā alternatīvu iespēju apgūt ceļu satiksmes un drošības noteikumus nepiespiestā gaisotnē, draugu un ģimenes lokā. Galda spēle paredzēta bērniem, pusaudžiem, vecākiem, senjoriem u. c., kuriem ikdienā aktīvi nākas saskarties ar ceļu satiksmi un tās dalībniekiem. Spēles situāciju analīzei uzskatāmi izmantoti Rīgas pilsētas satiksmes krustojumi.

Tālāk

GD 326 BrandEleven un Ilze Skredele-Minkeviča

Nordic Club House zīmola identitāte

Nordic Club House ir vieta, kur gaisā vibrē enerģija un idejas, bet laiks ir nosvērts un mierīgs. Tā ir telpa, kur ziemeļu izjūta un vērtības ir satikušās ar Vecpilsētas gadsimtu elpu un nākotnes biznesa sapņiem. Nordic Club House ir sava grafiskā identitāte, kas sakņojas dziļi ziemeļu mentalitātē, kur krāsu un līniju tīrība ir vienlīdz svarīga ar pasniegtās informācijas skaidrību.
BrandEleven ir radījis zīmola identitāti, kuras pamatkrāsas ir melna, balta un ziemeļu zila un tā runā visiem saprotamā, elegantā zīmju un simbolu valodā.

Tālāk

GD 299 Dmitrijs Pavlovs

TEDxRiga

Šogad ideju konference TEDxRiga centrālā tēma ir „The Power of Small” – jo ikviens no mums var radīt nozīmīgas pārmaiņas un darīt lielas lietas jeb, kā tautā saka, „mazs cinītis gāž lielu vezumu”. Vizuāli šī koncepta būtība atklājas mazās detaļās un pieticīgā vienkāršībā. Mēs ļaujam tikt pie vārda niecīgai skrūvītei, pogai vai adatai ar diegu – neredzamiem ikdienas varoņiem, kas pelnījuši mūsu uzmanību, tāpēc nu ir ierāmēti kā varoņi pie slavas sienas.

Tālāk

GD 296 Dmitrijs Pavlovs

KARA BĒRNI

Labdarības koncerta mērķis ir vākt līdzekļus, lai palīdzētu Ukrainas bērniem atlabt no kara šausmām Latvijas sanatorijās. Mums vajadzēja radīt emocionāli spēcīgu vēstījumu, kas liek aizdomāties un mudina ziedot. Tālab izvēlējāmies stāstīt par to, ko nevar notvert fotogrāfijā, bet var ieraudzīt bērna zīmējumā. Foto iemūžina tikai to, kas ir, bet mēs vēlējāmies parādīt visu to, kā bērna dzīvē vairs nav. To, kā vietā stājas vienmēr klātesošs zaudējums un tukšums.

Tālāk

GD 291 Matīss Zvaigzne

LATTELECOM RĪGAS MARATONS

Rīgas maratons notiek jau 25 gadus un tā popularitāte nemitīgi aug – šogad tajā startēja teju 26 000 no 69 valstīm. Mainoties galvenajam atbalstītājam, tika radīta jauna pasākuma vizuālā identitāte. Līdzīgi kā citiem pasaules vadošajiem maratoniem, tagad identitātes centrā ir pati pilsēta. Atbilstoši sportiskajam garam, Rīgas vārds veidots no dinamiskiem burtiem, kas vienlaikus attēlo pilsētas siluetam raksturīgās torņu smailes. Tikai mūsu pasākuma virsotnē ir skrējējs, nevis gailis.

Tālāk

GD 257 Aina Cabule

KALENDĀRU KOMPLEKTS "ETNOGRĀFISKIE RAKSTI"

Izstrādājuma pamatideja: Kalendāru komplektam "Etnogrāfiskie raksti" ir praktiska, funkcionāla un dekoratīva nozīme. Kalendāru grafiskā dizaina izstrādes pamatā ir minimālisma stils, kurā tiek apspēlētas latvju rakstu simboliskās zīmes. Etnogrāfiskie raksti tiek kārtoti četrās ģeometriskās figūrās: trīsstūris, taisnstūris, aplis un rombs, atveidojot četru gadalaiku atšķirību. Trīsstūris asociējas ar ziemu, taisnstūris ar pavasari, aplis ar vasaru, rombs ar rudeni, ģeometriskā formā izveidots katram gada mēnesim piederošs etnogrāfisks raksts.

Tālāk

GD 250 Verners Timoško, Ieva Riekstiņa

RTU Inženierzinātņu vidusskolas zīmola izstrāde

RTU Inženierzinātņu vidusskola ir unikāla mācību iestāde Latvijā. Veidojot tās grafisko identitāti, iedvesmu deva matemātiķis Arhimēds: "Dodiet atbalsta punktu un es pacelšu Zemeslodi." Līdzās skolas logotipam, kurā ar iespēju bezgalības zīmi savienotas divas mācību iestādes, tika radīta lakonisku simbolu sērija, kas attēlo eksakto zinātņu leģendas, atklājumus un jēdzienus: Fuko svārstu, Ņūtona ābolu, gaismas prizmu, fotosintēzi u. c. To uzdevums ir stiprināt RTU IZV vizuālā tēla atpazīstamību citu mācību iestāžu vidū – akcentēt skolas spēku eksaktajās zinātnēs, tās jauneklīgo un elitāro garu.

Tālāk

GD 240 Dāvis Vilcāns

"Andrito" kafijas iepakojuma dizains

Andrito kafijas unikalā īpašība ir tā, ka tā ir tapusi divās pasaules malās. Kafijas pupiņas Augušas ar sauli bagātajās "siltajās zemēs", bet savu unikālo graudzdējumu ieguvušas Latvijā. Šīs, it kā tālās pasaules vieno ne tikai Andrito kafija, bet arī deja. Tieši tāpat kā Latvijā arī Kolumbijas, Brazīlas un Argentīnas kultūra nav iedomājama, bez dejošanas. Tā nu Kolumbiešu dejotājs Kaldi dancina latviešu Baibu uz jaunajām Andrito pakām.

Tālāk

GD 239 Reinis Eglītis

Grafiskā identitāte sarunu festivālam LAMPA

Sarunu festivāls LAMPA ir nebijis notikums Latvijas festivālu ainā, mudinot radīt ko nebijušu – stabilitātes, viegluma un lidojuma harmoniju. Brīvi, bez robežām, skaidri un gaiši. Plašums, kas dod vietu vērtīgām sarunām, stabila zīme pamatīgumam un nozīmīgumam, plūstošs un trausls līniju raksts domu mainīguma un ideju viļņošanās apliecināšanai.
No pirmajām logo skicēm un festivāla grafiskās identitātes izstrādes līdz mājas lapas, drukāto materiālu, kā arī festivāla norises dizainam – visur saglabāts grafiskā formā ietverts sarunu festivāla LAMPA vēstījums.
Realizēts 2015.gada jūlijā.

Tālāk

GD 234 Anatolijs Vjalihs un Jevgeņija Žiģisova

Daugavpils vizuālā identitāte

Projekta mērķis bija izveidot Daugavpils vizuālo identitāti, kas atspoguļotu šīs pilsētas it visur sastopamo daudzveidību.

Galvenā funkcija ir lauzt stereotipus par pilsētu, pieteikt pilsētu, radīt unikālu vizuālo valodu saziņai un mijiedarbībai ar visām mērķauditorijām, dot impulsu attīstībai, ļaut ieraudzīt pilsētu tās iedzīvotājiem jaunā gaismā, pastāstīt par pilsētu.

Parasti pilsētu vizuālās identitātes attēlo ievērojamākās pilsētu apskates vietas, tāpēc tās ir statiskas, to mūžs ir īss un tās nebūt ne visiem patīk. Ideja ir dinamiskums, kā arī simbola un saukļa rediģēšanas iespējas.

Tālāk

GD 230 Diāna Potapova

Viedzīmes

Jaunradīta Lielvārdes josta, kuras rakstu veido QR kodi (Quick Response code) un no to elementiem atvasināti raksta motīvi. No tradiconālās jostas tā atšķiras ar tās rakstos iekodētās informācijas vieglo nolasāmību, izmantojot mobilās lietotnes. Mērķis ir redizainēt Lielvārdes jostu kā informācijas nesēju un padarīt to lietojamu jaunā līmenī. Konkrētā josta savā rakstā nes informāciju par Lielvārdes pilsētu, par sešu nozīmīgu vietzīmju stāstiem. Katrs jostā ietvertais QR kods, to skenējot, aizved pie viena stāsta un tā ilustrācijas interneta vietnē.

Tālāk

GD 200 Rūdolfs Matīss Trops

"Tērvetes vīni"

SIA “Tērvetes Veltes” piedāvā no Latvijā audzētām ogām dažādu šķirņu vīnus, gatavotus Tērvetes novadā.
Tiem radītas etiķetes, kas izteiktu piederību Tērvetes novadam, sniegtu pārliecību par vīna kvalitāti, vedinātu asociācijas ar katras šķirnes garšas niansēm, ļautu izcelties dabiskajai vīna krāsai (g.k. kādēļ izvēlētas caurspīdīgas pudeles. Etiķetes vēsta par pudeles saturu ar vizuāliem un vārdiskiem līdzekļiem. Lietotas Tērvetes novada kontūras, kas asociē ģeogrāfisko specifiku.
Drukātas uz matētas poliestera līmplēves, kas patīkama pieskārienam, ūdensnoturīga un neatstāj līmes paliekas.

Tālāk

GD 190 Elga Lakstiņa-Lakstīgala

AMBER GOLD VODKA

Amber Gold ir pirmais caur dzintaru filtrētais degvīns. Tas radīts, izmantojot inovatīvu tehnoloģiju, kas apvienojumā ar visaugstākās klases spirtu no graudiem rada unikāli maigu garšu.
Arī Amber Gold Vodka iepakojums ir neatkārtojams - īsts slavinājums Baltijas dārgakmenim dzintaram. Dizaineru izlolotā oriģinālā pudeles forma ar maigām, vijīgi plūstošām reljefa līnijām atgādina jūras nopulētu dzintaru. Frontālo etiķeti rotā reljefa laka, kongrievs un baltā folija. Savukārt aizmugures etiķetei izmantota abpusējā druka, kas paspilgtina dzintara sajūtu, lūkojoties caur pudeles stiklu.

Tālāk

GD 175 Māris Bičkovs

Pārlielupes pirtnieki

SIA BRIGHT ir izstrādājis logo un grafisko dizainu "Pārlielupes pirtnieki" iepakojumiem - kaltētajām un saldētajām slotām. Iepakojumam ir divas funkcijas – noskaņas radīšana un paša produkta prezentēšana. Noskaņa tiek radīta ar iepakojuma krāsu un izmantotajiem elementiem, piemēram, noskaņu radošs uzraksts iepakojuma aizmugurē, kas mudina cilvēku izbaudīt tradicionālo pirtī iešanas rituālu. Latvijā nav analogu šādam iepakojumam.

Tālāk