Dizaina izglītība

Radi2014 250x200 Dpi lauk

Ideju vingrotavā diskutēs par dizaina domāšanu

2014.gada 13.maijā pl.10 00, Rīgas Tehniskās universitātes Radošo industriju centrā, Āzenes ielā 18 notiks Radošās darbības nedēļas radi!2014 ieskaņas pasākums – Ideju vingrotava. Pasākumā diskutēsim par dizaina domāšanu kā stratēģisku pieeju radošajās industrijās un citās jomās; par dizaina lomu Eiropas inovāciju politikas kontekstā; dizaina domāšanu saistībā ar radošo industriju attīstību,

Tālāk
DMDM 250x200 Dpi lauk

KAS IR DIZAINS?

2013.gada pavasarī Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs sāk jaunu izglītības programmu „Radošā dizaina darbnīca Kas ir dizains?”. Tā ir unikāla iespēja mācīties izprast dizainu kopā ar jomas speciālistu – dizaineri, dizaina pasniedzēju vai mākslinieku. Aprīlī un maijā ir plānotas sešas nodarbības. 30.04.2013. plkst. 14:00 „Formas dizains”, piedalās mākslinieks, koktēlnieks Jānis

Tālāk
Dieter_Rams

10 laba dizaina pazīmes

Foto no: www.fastcodesign.com Dieter Rams On Good Design As A Key Business Advantage Dieter Rams: ten principles for good design http://www.youtube.com/watch?v=o23Fw00vtqQ Dīters Rams un Džonatans Īvs Dīters Rams: 10 laba dizaina pazīmes Labs dizains ir inovatīvs. Tas neatkārto neko zināmu, ne arī pārrada to. Labs dizains ir jauns – tehniskā attīstība dod iespēju

Tālāk
NacKultCentrs 250x200 Dpi lauk copy

Radošās industrijas izglītības pilnveides projekts

Dizaina informācijas centrs sadarbībā ar KRIIC 2008.gadā ir izstrādājis radošās industrijas izglītības pilnveides projektu. Aicinām mākslas skolu, vidusskolu, augstskolu dizaina programmu pedagogus, dizainerus, uzņēmējus/ražotājus un visus interesentus iepazīties ar šo pētījumu un izteikt savu vērtējumu. Jums ir iespēja iepazīties ar galvenajām pētījuma sadaļām – gan ar dizaina situācijas, gan dizaina izglītības raksturojumu,

Tālāk
Andrejs_Broks_H328Pix

Andrejs Broks JĀMAINĀS IZPRATNEI PAR DIZAINA NOZĪMI

– Kā jums šķiet, ko cilvēki dizaina priekšmetā pamana visbiežāk, visātrāk novērtē? – Visbiežāk pamana, manuprāt, lietu piemērotību, atbilstību lietošanas funkcijai. Pēc tam – estētisko kvalitāti. Funkcija tiek sajusta, par to mazāk aizdomājas, bet vizuālais ir tas, ar ko dizains tiek pārdots, kas piesaista uzmanību mārketingā. Tomēr aiz tā slēpjas

Tālāk
Janis_Ancitis_H300Pix2

Dizainera jaunrades tiesiskā aizsardzība

Jānis Ancītis Latvijas Republikas Patentu valdes Preču zīmju un dizainparaugu departamenta vadošais zinātniskais konsultants un Apelācijas padomes loceklis, Latvijas Dizaineru savienības biedrs. Raksts ir pārskats par dizaineru intelektuālā īpašuma svarīgākajiem tiesiskās aizsardzības aspektiem. Tiek apskatītas divas atšķirīgas intelektuālā īpašuma tiesību nozares: autortiesības (Latvijā – 2006.g. Autortiesību likums), rūpnieciskā īpašuma tiesību daļu –

Tālāk
ML ID_250x200

Ergonomika skolā

2010. gada 5.maijā Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija (RPIVA)  organizēja konferenci ERGONOMIKA SKOLĀ.  Tajā ar referātu PROFESIONĀLI MĀCĪBU IESTĀŽU INTERJERA UN APRĪKOJUMA RISINĀJUMI LATVIJĀ – DIZAINERA LOMA UN ATBILDĪBA uzstājās LDS biedre un valdes locekle Nellija Dziedātāja.  Būdama arī Latvijas Ergonomikas biedrības biedre, Nellija pārliecinoši raksturoja situāciju,  projektējot mācību iestādes un to interjerus Latvijā.

Tālāk
ML DV_250x200

LATVIJAS DIZAINA SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS

Dizaina informācijas centrs (DIC) sadarbībā ar kultūras un radošās izglītības centru (KRIIC) ir sagatavojis apskatu par Latvijas dizaina šodienas situāciju. To izstrādājusi darba grupa – Inese Pētersone, Daina Vītoliņa un Ilze Boluža.  Ir raksturots dizains kā radošās industrijas sastāvdaļa, dota tā definīcija, parādīta tā vieta Latvijas attīstības plānošanas valsts dokumentos un

Tālāk