Dizaina izglītība

Andrejs_Broks_H328Pix

Andrejs Broks JĀMAINĀS IZPRATNEI PAR DIZAINA NOZĪMI

– Kā jums šķiet, ko cilvēki dizaina priekšmetā pamana visbiežāk, visātrāk novērtē? – Visbiežāk pamana, manuprāt, lietu piemērotību, atbilstību lietošanas funkcijai. Pēc tam – estētisko kvalitāti. Funkcija tiek sajusta, par to mazāk aizdomājas, bet vizuālais ir tas, ar ko dizains tiek pārdots, kas piesaista uzmanību mārketingā. Tomēr aiz tā slēpjas

Tālāk
Janis_Ancitis_H300Pix2

Dizainera jaunrades tiesiskā aizsardzība

Jānis Ancītis Latvijas Republikas Patentu valdes Preču zīmju un dizainparaugu departamenta vadošais zinātniskais konsultants un Apelācijas padomes loceklis, Latvijas Dizaineru savienības biedrs. Raksts ir pārskats par dizaineru intelektuālā īpašuma svarīgākajiem tiesiskās aizsardzības aspektiem. Tiek apskatītas divas atšķirīgas intelektuālā īpašuma tiesību nozares: autortiesības (Latvijā – 2006.g. Autortiesību likums), rūpnieciskā īpašuma tiesību daļu –

Tālāk
ML ID_250x200

Ergonomika skolā

2010. gada 5.maijā Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija (RPIVA)  organizēja konferenci ERGONOMIKA SKOLĀ.  Tajā ar referātu PROFESIONĀLI MĀCĪBU IESTĀŽU INTERJERA UN APRĪKOJUMA RISINĀJUMI LATVIJĀ – DIZAINERA LOMA UN ATBILDĪBA uzstājās LDS biedre un valdes locekle Nellija Dziedātāja.  Būdama arī Latvijas Ergonomikas biedrības biedre, Nellija pārliecinoši raksturoja situāciju,  projektējot mācību iestādes un to interjerus Latvijā.

Tālāk
ML DV_250x200

LATVIJAS DIZAINA SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS

Dizaina informācijas centrs (DIC) sadarbībā ar kultūras un radošās izglītības centru (KRIIC) ir sagatavojis apskatu par Latvijas dizaina šodienas situāciju. To izstrādājusi darba grupa – Inese Pētersone, Daina Vītoliņa un Ilze Boluža.  Ir raksturots dizains kā radošās industrijas sastāvdaļa, dota tā definīcija, parādīta tā vieta Latvijas attīstības plānošanas valsts dokumentos un

Tālāk