PV2 250x200 Dpi laukAXOR-250x200-Dpi-laukAMfurnitura 250x200 Dpi laukIntarsija 250x200 Dpi laukir-250x200-Dpi-lauk

Latvijas mebeles 250x200 Dpi laukLatArch 250x200 Dpi laukDizaina sala 250x200 Dpi laukLTRK 250x200 Dpi laukLatBuvn 250x200 Dpi lauk DELFI-250x200-Dpi-laukBT1 250x200 Dpi lauk

 

Latvijas ekspozīcijas idejas koncepcija Londonas dizaina biennālē 2018. gadā

LNMM-publicitates-attels

Piedāvājumu iesniegšanas datums un laiks: līdz 2017. gada 18. aprīļa plkst. 10:00.

Latvijas Nacionālais mākslas muzejs izsludina metu konkursu „Latvijas ekspozīcijas idejas koncepcija Londonas dizaina biennālē 2018. gadā.” Konkursa pretendentu radošais uzdevums: radīt Latvijas ekspozīcijas vizuālo koncepciju ar mūsdienīgu, Latvijas vizuālās mākslas saturam atbilstošu, apmeklētājam pievilcīgu, tehniski pamatotu un realizējamu ekspozīcijas dizaina risinājumu, atbilstoši Metu konkursa nolikumam un Londonas dizaina biennāles 2018 organizatoru prasībām.

Londona ir nozīmīgākais 21. gs. dizaina centrs ne tikai Eiropas, bet arī pasaules līmenī. Jau kopš 2003. gada katru septembri pilsētā tiek organizēts plašs starptautisks Londonas Dizaina festivāls (www.londondesignfestival.com), kura aktīvs dalībnieks un pasākumu iniciators ir Viktorijas un Alberta muzejs (Victoria and Albert Museum, V&A), nozīmīgākā un prestižākā dizaina nozares institūcija pasaulē. Pēc iepriekšējo gadu pieredzes un statistikas Londonas dizaina festivālu apmeklē vairāk nekā 350 000 viesu no 75 valstīm. 2016. gadā festivāls paplašināja savas aktivitātes, organizējot pirmo Londonas dizaina biennāli 07.-27.09.2016. (www.londondesignbiennale.com). Tajā piedalījās trīsdesmit septiņas valstis (t. sk. Austrālija, Austrija, ASV, Beļģija, Francija, Itālija, Lielbritānija, Vācija, Japāna, Nīderlande, Polija, Krievija u.c.). Biennālei ir izvēlēta izcila norises vieta – mākslas centrs “Somerseta nams” (Somerset House), kas garantē labu apmeklētību. 2016. gadā LDB apmeklēja vairāk nekā 280 000 skatītāju.

LDB 2018 izvirzītā tēma “EMOTIONAL STATES” (Emocionālie stāvokļi) aicina dalībvalstis radošai un provokatīvai tēmas interpretācijai, akcentējot savas valsts dizaina vēsturisko mantojumu un unikālo identitāti, kā arī spilgti atklājot dizaina potenciālu mūsdienu sabiedrībā, kas ir būtisks ne tikai visdažādākajos ikdienas sadzīves aspektos, bet arī kā pozitīvu emociju un pārdzīvojumu rosinātājs. Ekspozīcija nedrīkst būt veidota kā tirdzniecības izstāde. Biennāle vērsta uz drosmīgu, inovatīvu dizaina ideju akcentēšanu, kas var sniegt labumu sabiedrībai. Biennālē var piedalīties tikai ar jauniem projektiem, kas veicinātu dizaina domas attīstību.

Latvijas ekspozīcijas misija – sekmēt Latvijas dizaina atpazīstamību un novērtējumu starptautiskā mērogā, valstiskajā līmenī, biznesa vidē un pilsoniskajā sabiedrībā.

Latvijas ekspozīcijas mērķi:

  • atzīmēt unikālas kultūras identitātes zīmes dizaina jomā;
  • atklāt dizaina potenciālu un nozīmi sabiedrības attīstībai;
  • apliecināt Latvijas kā eiropeiskas un nacionālas 21.gs. valsts vērtības, izmantojot aktuālu, inovatīvu un sociāli atbildīgu dizainu.

Vairāk info Latvijas Nacionālā mākslas muzeja mājaslapā.