LatArch 250x200 Dpi laukDizaina sala 250x200 Dpi laukLTRK 250x200 Dpi laukLatBuvn 250x200 Dpi lauk DELFI-250x200-Dpi-laukBT1 250x200 Dpi lauk

 

LATVIJAS ARHITEKTŪRA Nr.116 DIZAINS. MĒBELES.

Anita Grase

Redaktora sleja.
Žurnāls veltīts Dizainam un iekštelpu iekārtām – Mēbelēm. Tēma, kas varētu būt aktuāla ikvienam lasītājam, jo visi esam mēbeļu lietotāji. EKO dizaina (Ekonomija+Ekoloģija) mēbeles un zināšanas par ergonomiku ir jau ar 7000 gadu senu vēsturi, kas saistās ar Senās Ēģiptes valsti un tās unikālo kultūru.

LA_12_2014

Dabas resursu saudzīga izmantošana un rūpes par lietotāja ērtībām, labsajūtu un estētiku ir saistošas arī tagad – moderno tehnoloģiju laikā. Cauri gadu simtiem un pasaules reģioniem esam saņēmuši daudzveidīgu mantojumu, kas mums prasmīgi jāpapildina, ierakstot savu vārdu dizaina attīstībā. Cik lietpratīgi esam 21. gs., kad dinamiskais dzīvesveids un «pop-up» kultūra ietekmē amata prasmi un citas kvalitātes? Vai spējam izsekot līdzi modes un stila tendencēm, izpatīkot metāla, stikla, plastmasas, papīra, tekstila, betona, koka, klūgu u.c. materiāla mēbeļu tīkotājiem? Cik gudri izmantojam Latvijas zeltu – koku –, un vai spējam ar savu darbu, radošumu, senajām amatu tradīcijām konkurēt Eiropas un pasaules lielajos tirgos? Uz daudzajiem jautājumiem būs atbildes šī specializētā izdevuma slejās, stāstot par mēbeļu ražošanu Latvijā un tās pievienoto vērtību – dizainu. Ieskatīsimies topošo dizaineru mācību labirintos un iespējamā simbiozē ar ražotāju. Latvija var! – apstiprina daudzie TV sižeti par varošajiem laikabiedriem. Mūsu kolēģi – dizaineri un arhitekti – ir veiksmīgu zīmolu radītāji un attīstītāji, kuri iet grūto ražošanas un tirgū virzīšanās ceļu. Situācija mainās par labu dizainam arī lielākajos ražošanas uzņēmumos. Latvijas tirgus ir salīdzinoši neliels, bet ar slavenu zīmolu lētākām kopijām Eiropas tirgū mums nav cerību iespraukties. Ražotājs Latvijā arvien biežāk uztic ideju izstrādi radošo industriju profesionāļu komandai, lai veicinātu eksportspējīgu konkurenci. Kultūras mantojums un jaunradītas mūsdienīgas kultūras vērtības, darbojoties inovatīvi, izmantojot visas iespējas, ko piedāvā mūsdienu pasaule un modernās tehnoloģijas, spēj radīt jaunas vērtības, kas veicina attīstību un sekmē sociālo labklājību.