PV2 250x200 Dpi laukAXOR-250x200-Dpi-laukAMfurnitura 250x200 Dpi laukIntarsija 250x200 Dpi laukir-250x200-Dpi-lauk

Latvijas mebeles 250x200 Dpi laukLatArch 250x200 Dpi laukDizaina sala 250x200 Dpi laukLTRK 250x200 Dpi laukLatBuvn 250x200 Dpi lauk DELFI-250x200-Dpi-laukBT1 250x200 Dpi lauk

 

Latvijas Architektūra. Brummmm…

Latvijas_Architektura_Brummmm

Ja Latvijai – kā zināmajai tantei – būtu riteņi jeb dažas Vakareiropas zemes vēsture, tad fakts, ka uzņēmums «A. Leutner & Co» 19. gs. beigās Rīgā sāka ražot pirmos velosipēdus Krievijas impērijā, iespējams, būtu pamats tradīcijai. Tagad, labākajā gadījumā, šis notikums var būt vienīgi mārketinga rīks uzmanības piesaistīšanai. Tāpat jaunajiem uzņēmējiem nekādi nevar noderēt ziņa, ka padomju laikā milzīgā ģeopolitiskajā areālā superpopulārs bija bērnu trīsritenis Spārīte, kuru uz novecojuša angļu patenta bāzes radīja dizainers Gunārs Glūdiņš un «Sarkanās zvaigznes» konstruktori (1972). Katram jāsāk tukšā vietā un uz baltas lapas.

«Brum Brum Bike» ir jauns uzņēmums, kurš pašlaik nodarbojas ar viena produkta – divus līdz sešus gadus veciem bērniem paredzēta līdzsvara divriteņa Brum Brum – attīstību. Ideja par izliektu velosipēda rāmja formu, kas nodrošina amortizāciju, radusies 2011. gadā, un kopš 2014. gada produkts tiek attīstīts nopietnāk, komandā apvienojoties dažādu nozaru profesionāļiem: projekta idejas autors ir Krišjānis Jermaks, divriteņa dizainu, izmantojot 3D printeri, izstrādājis arhitekts Aldis Blicsons, tehnoloģiskos jautājumus konsultē ķīmiķis Imants Bisenieks, kurš kopā ar galdnieku, longbordu ražotāju Jāni Jirgenu radījuši vairāk nekā desmit produkta prototipus, iepakojuma noformējumu veidojis Toms Grīnbergs, ar neprecizitāšu novēršanu un divriteņu montāžu šobrīd nodarbojas Edgars Krūmiņš, ar mārketingu – Zigmārs Lācis, ar biznesa idejām palīdz Arturs Skirmants, digitālos risinājumus izstrādā Oskars Cirsis, iepakojuma uzlīmes veidojuši Rīgas ielu mākslinieki u.c. Komanda uzskata, ka šobrīd atrodas starta stadijā, un nule sakarā ar nesamērīgi augsto veikalu komisijas maksu, kas start up uzņēmumiem ir teju nepaceļama, pieņemts lēmums organizēt divriteņu tirdzniecību vienīgi caur mājaslapu – līdz šim pārdevuši vairāk nekā 200 izstrādājumu. Šobrīd divriteņa liektā saplākšņa daļas teicamā kvalitātē ražo dāņu mēbeļu uzņēmuma «Kvist Industries» ražotne Mālpilī, taču citas detaļas – lietā alumīnija diskus, uzlikas un gredzenus, poliuretāna riepas u.c. – jaunie uzņēmēji ar presformām izgatavo paši, jo pārliecinājušies par nepietiekamajām metālapstrādes iespējām Latvijā (vienīgā importētā detaļa ir tikai viena skrūve). Tas savukārt sadārdzina produkta pašizmaksu, jo tādā veidā izgatavotām detaļām vajadzīga liela pēcapstrāde. Šobrīd viena divriteņa pārdošanas cena ir 299,00 eiro, kas Latvijas iedzīvotāju pirktspējai ir pārāk liela, tikmēr samērīga Rietumu patērētājam, reizē ar to uzņēmums plāno apgūt ārējo tirgu.

Turpinājumu lasiet šeit>>> Latvijas Architektūra “Brummmm…”